مراحل انتقال وب‌سایت از آنجا شروع میشود که در مرحله ی اول باید دقت کنید که پنل هاستینگ شما چیست ؟؟ مثلا اگر هاستینگ فعلی شما Cpanel باشد و قصد انتقال سایتتون رو دارید باید حتما هاست جدیدتون هم cpanel باشد تا بتوانید انتقال بدهید


در هاست فعلی از فایل‌های وب‌سایت موجود در پوشه‌ی خانگی سایت، دیتابیس یا دیتابیس‌ها و ایمیل‌هایتان بکاپ تهیه کنید. ایمیل‌های شما به هاست جدید منتقل نخواهد شد،‌ بنابراین در صورتی که ایمیل‌های مهمی در هاست فعلی خود دارید از طریق نرم‌افزارهای کلاینت ایمیل مانند Outlook آن‌ها را بر روی رایانه‌ی خود منتقل کنید.
پس از اطمینان از در اختیار داشتن بکاپ کامل از طریق پنل دامنه‌تان نیم سرورهای دامنه‌ی خود را بر روی هاست جدید تنظیم نمایید. نیم سرورهای مورد نیاز در مشخصات سرویس هاست شما درج شده است. (اگر دامنه‌تان را از ما تهیه کرده‌اید برای تغییر نیم سرورها مطابق این راه‌نما عمل کنید.)
در هاست جدیدتان از طریق FTP یا در صورت مشکل داشتن از طریق File Manager کنترل پنل هاست فایل‌ها را آپلود کنید. توصیه‌ی ما استفاده از FTP است که اگر قطعی‌یی در اتصال اینترنت‌تان بروز کرد انتقال فایل‌ها را نخواهید از ابتدا انجام دهید. اگر دیتابیس دارید آن را بازگردانی (restore) کنید . اگر در فایل تنظیمات سایت‌تان نیاز به اعمال تغییراتی مانند تغییر بعضی مسیرهای هاست یا مشخصات دیتابیس دارید انجام دهید. در فول بکاپ‌های لینوکس فایل‌های بکاپ دیتابیس در پوشه‌ی sql قرار دارد.

روش تهیه‌ی بکاپ از فایل‌ها
از طریق نرم‌افزارهای کلاینت FTP مانند Filezilla به سرور هاست ‌تان متصل شوید و فایل‌های مورد نظرتان را دانلود کنید. در هاست ویندوز فایل‌های اصلی سایت در پوشه‌ی wwwroot قرار دارد و در هاست‌های لینوکس در پوشه‌ی public_html یا www (بسته به پنل هاست‌تان). بهتر است کل فایل‌هایی را که می‌خواهید دانلود کنید ابتدا از طریق کنترل پنل هاست به صورت فشرده درآورید. امکان دانلود از طریق کنترل پنل هاست از بخش File Manager نیز وجود دارد. اما دانلود از FTP توصیه می‌شود.
در هاست‌های لینوکس برای بکاپ‌گیری از کل فایل‌های سایت و دیتابیس به صورت یک‌جا می‌توانید از ویژگی Full Backup نیز استفاده کنید

آموزش بک آپ گیری را اینجا مشاهده کنید

روش بکاپ‌گیری از دیتابیس
در هاست ویندوز باید از دیتابیس خود جداگانه بکاپ بگیرید . در هاست لینوکس می‌توانید از دیتابیس بکاپ جداگانه بگیرید یا از ویژگی فول بکاپ استفاده کنید و دیتابیس را نیز به همراه فایل‌هایتان بکاپ بگیرید.

روش بکاپ‌گیری از ایمیل‌ها
از طریق نرم‌افزارهایی مانند Outlook یا Thunderbird به تک تک حساب‌های ایمیل‌تان متصل شوید و تمام ایمیل‌های موجود در حساب‌ها را بر روی رایانه‌ی خود بگیرید.

این صفحه چطور بود؟ post