نرم افزار PhpMyAdmin توسط زبان PHP نوشته شده است و برای مدیریت پایگاه داده MySql به کار گرفته می شود.

phpMyAdmin از طیف گستره ای از عملیات های MySql پشتیبانی می کند.
پی‌ اچ‌ پی‌ مای‌ ادمین می‌تواند وظایفی مانند ایجاد تغییر و یا حذف پایگاه داده، جداول، فیلدها و یا ردیف‌ها، اجرای عبارت اس‌کیو ال و یا مدیریت کاربران و دسترسی‌ها را انجام دهد.


برخی از ویژگی های اصلی PhpMyAdmin عبارتند از:
رابط تحت وب
مدیریت پایگاه داده مای‌ اس‌ کیو ال
ورود اطلاعات از CSV و اس‌کیوال
فرستادن اطلاعات به فرمت‌های مختلف: CSV، اس‌کیوال، اکس‌ام‌ال، پی‌دی‌اف (با کتابخانه TCPDF)، صفحه گسترده و متن اپن‌داکیومنتز ISO/IEC 26300 ، مایکروسافت ورد ، اکسل، لاتک و غیره
مدیریت چندین سرور
ایجاد گرافیک‌های پی‌ دی‌ اف از طرح‌های پایگاه داده
ایجاد پرس و جوهای پیچیده با استفاده از پرس و جو با مثال (QBE)
جستجو در سطح کل دیتابیس و یا یک زیرمجموعه از آن
تبدیل داده‌ های ذخیره شده در هر قالبی با استفاده از مجموعه‌ ای از توابع از پیش تعریف شده، مانند نمایش BLOB-data به عنوان تصویر و یا لینک دانلود


آموزش کار با برخی موارد اولیه در PhpMyAdmin

انتخاب دیتابیس در پی اچ پی مای ادمین:
برای مشاهده ی ساختار دیتابیس کافیست تا بر روی نام دیتابیس در ستون سمت چپ صفحه اصلی کلیک کنید و یا می توانید بر روی تب دیتابیس ها در بالای صفحه کلیک کنید. با کلیک بر روی نام دیتابیس، ساختار دیتابیس ها نمایش داده می شود. این ساختار نام های table اختصاصی ای که دیتابیس شما را می سازد، نشان می دهد.

جستجوی دیتابیس در پی اچ پی مای ادمین:
پس از انتخاب دیتابیس، بر روی اولین آیکن (browse) کلیک کنید. browse سطرهای اطلاعات را در دیتابیس نشان می دهد. برای رفتن به سطرهای data ها ممکن است لازم باشد که بر روی گزینه ی or کلیک کنید یا شماره ی صفحه را از منوی کشویی انتخاب کنید.

modify / Delete کردن یک داده در دیتابیس از طریق پی اچ پی مای ادمین:
برای ویرایش داده در دیتابیس، نخست database را به همان ترتیب که در بالا ذکر شد browse کنید. در قسمت سمت چپ هر data آیکونی به شکل مداد وجود دارد. برای ویرایش داده در این سطر بر روی ایکون مداد کلیک کنید و در صورتی که مایل به حذف سطر هستید بر روی گزینه X قرمز کلیک کنید.

اضافه کردن یک داده در دیتابیس در پی اچ پی مای ادمین:
برای وارد کردن داده در دیتابیس، نخست database را به همان ترتیبی که در قبل گفته شد browse کنید. هنگامی که در table هستید و می خواهید یک سطر دیتا را وارد کنید، بر روی تب Insert در بالای صفحه کلیک کنید. موارد لازم را وارد کنید و سپس بر روی GO کلیک کنید.

تغییر مجموعه کاراکترها در پی اچ پی مای ادمین:
دیتابیس را از ستون سمت چپ انتخاب کنید. بر روی تب operations در بالای صفحه کلیک کنید. سپس collation مورد نظر را انتخاب کنید، همچنین می توانید از طریق فرمان SQL اجرا کنید. مانند این فرمان: ALTER DATABASE databasename CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;

این صفحه چطور بود؟ post